Dalintis „Savaitgalio kariai – kas jie ir ar sporto savaitgaliais pakanka?“

Savaitgalio kariai – kas jie ir ar sporto savaitgaliais pakanka?

Dirbantys tradicinį darbą tikriausiai žino, kaip sunku po 8 val. darbo dienos rasti jėgų mankštai. Tačiau sportui neabejingi dažnai atsigriebia savaitgaliais. Mokslininkams buvo įdomu, ar šie žmonės, anglakalbėse šalyse vadinami „savaitgalio kariais“, sportuodami tik vieną ar dvi dienas per savaitę, užsitikrina savo širdies ir kraujagyslių sistemos sveikatą. Jei esate vienas iš jų, susipažinkite su neseniai atlikto didelės apimties tyrimo duomenimis, kurie, pažadame, jus nudžiugins.

Terminas „savaitgalio karys“ (angl. weekend warrior) tikriausiai kilo iš JAV. Taip buvo vadinami nacionalinės gvardijos rezervistai, kurių pareigos buvo vertinamos kaip lengvos, palyginti su aktyviai tarnaujančiais eiliniais kariais. Tačiau šiais laikais taip vadinami žmones, kurie penkias dienas per savaitę dirba sėdimą darbą ir tik savaitgalį užsiima aktyvia fizine veikla.

Visuomenės sveikatos gairėse nurodyta, kad suaugusieji kiekvieną savaitę turėtų atlikti bent 150 minučių vidutinio intensyvumo pratimų arba bent 75 minutes intensyvių pratimų. Tačiau buvo neaišku, ar tokia pati nauda gaunama, kai sportuojama, šias minutes išskaidžius tolygiai savaitės metu, ir kai sportuojama koncentruotai.

„Atrodo, kad svarbiausia yra bendra aktyvios veiklos apimtis, o ne modelis“, – sako Bostono, Masačusetso, bendrosios ligoninės kardiologas daktaras Patrick Ellinor.

Tai įrodo penkerius metus trukęs tyrimas, kuris atskleidė, kad savaitgalio kariai gali būti ramūs. Šiame tyrime dalyvavo beveik 90 000 britų. Visi jie nešiojo ant riešo pritvirtintus akselerometrus, kurie kasdien fiksavo jų fizinį aktyvumą. Tyrimo duomenimis, trečdalis jo dalyvių buvo neaktyvūs, t. y., per savaitę sportui skyrė mažiau minučių, nei visuomenės sveikatos gairėse nurodytas mankštai skirtas laikas. 42 % tyrimo dalyvių buvo priskirti prie aktyvių savaitgalio karių, surinkdavusių 150 minučių vidutinio intensyvumo pratimų arba 75 minutes intensyvių pratimų dažniausiai per vieną ar dvi dienas per savaitę. Beveik ketvirtadalis asmenų savo mankštą paskirstydavo tolygiai per savaitę.

Kardiologo daktaro Shaan Khurshid vadovaujama komanda nustatė, kad tiek koncentruotas, tiek paskirstytas fizinis aktyvumas yra susijęs su mažesne rizika susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, palyginti su fiziniu neveiklumu. Nustatyta, kad savaitgalio kariams rizika patirti širdies priepuolį yra 27%, o tiems, kurie tolygiai paskirstė mankštą per savaitę – net 35% mažesnė nei per mažai sportuojantiems asmenims.

Kai tyrėjai ištyrė širdies nepakankamumą, rizika juo susirgti buvo atitinkamai 38% ir 36% mažesnė savaitgalio kariams ir reguliariai sportuojantiems. Prieširdžių virpėjimo rizika buvo atitinkamai 22 % ir 19 % mažesnė, o insulto tikimybė buvo atitinkamai 21% ir 17% mažesnė nei fiziškai neaktyviems britams.

Pagal užsienio spaudą parengė Karina Vladičkė
Šaltinis: theguardian.com
Nuotraukos: pexels.com

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Susiję straipsniai

Ėjimo treniruotės: 7 mitai ir faktai

Ar turėtumėte vaikščioti kiekvieną dieną? Ar vienas ilgas pasivaikščiojimas geriau nei keli trumpesni? Ir kokiu greičiu reikia vaikščioti, kad jūsų…

Sekantis straipsnis:

Istoriniame „Ironman“ pasaulio čempionate du trakiškiai apgynė pajėgiausių Lietuvos „geležinių žmonių“ titulus

Važiuokite žemyn, kad matyti sekantį straipsnį