Dalintis „Pasaulio čempionas R. Baciuška: „Lenktynininkas negali turėti didelio raumenyno““

Pasaulio čempionas R. Baciuška: „Lenktynininkas negali turėti didelio raumenyno“

Tauragiškis Rokas Baciuška – pirmasis lietuvis, tapęs pasaulio ralio-reidų čempionu. Tik dėl apmaudžios techninės nesėkmės Dakaro ralio nelaimėjęs lietuvis šiemet artėja link antrojo planetos čempiono titulo.

Laimėjęs antrąjį pasaulio čempionato etapą Abu Dabyje, netrukus R. Baciuška skris į Meksiką, kur bus surengtas trečiasis etapas – Sonora ralis. Kaip teigė pats lenktynininkas, jo tikslas – laimėti lenktynes bei sustiprinti lyderio poziciją.

„Niekada nesu buvęs Meksikoje, todėl labai smagu bus pamatyti naują aplinką. Bet nevažiuojame atostogauti. Lenktynės vyks Sonoros regione, netoli JAV, todėl Meksikos žalumos tikrai nematysime. Tame regione bus daugiau rudos spalvos – dykumų. Mano tikslas yra toliau stabiliai rinkti pasaulio čempionato taškus ir tolti nuo antrosios vietos. Bet kokiu atveju, Meksikoje laukia nauja patirtis“, – sakė T4 bagių klasėje lenktyniaujantis R. Baciuška.

Rokas Baciuška. Red Bull Content Pool nuotr.

Dakaro ralyje R. Baciuškai rimčiausią iššūkį metė lenkų Goszalų šeimyna. Jauniausias iš jų Erykas pasinaudojo lietuvio bagio problemomis paskutiniame etape ir tapo Dakaro čempionu. Lenkai buvo užsiregistravę ir pasaulio čempionatui, bet po Dakaro lenktynių jie nestartavo Abu Dabyje, taip pat jų nebus ir Meksikoje. Apskritai, T4 klasėje savo jėgas Meksikoje išbandys tik 4 dalyviai.

„Iš vienos pusės gerai – galiu ramiai važiuoti ralyje ir mėgautis. Iš kitos pusės – konkurencijos trūksta. Gal kažkiek apmaudu, bet tai – ne mano bėdos. Aš turiu sutartį su komanda ir turiu tęsti varžybas“, – teigė R. Baciuška.

„Sportlandamagazine.lt“ Lietuvos lenktynininkas taip pat papasakojo apie savo meilę autosportui ir svajones.

Ko reikia norint pasiekti tokį aukštą lygį autosporte?

Visų pirma reikia didelio noro. Taip pat autosporte reikia daug pinigų. Trečia – turi būti komunikabilus, draugiškas. Norint būti profesionaliu lenktynininku, reikia įdėti labai daug darbo. Kalbant apie autosportą, tai karjera turi prasidėti nuo kartingų. Pats karjerą pradėjau nuo kartingų ir be jų nebūčiau tiek pasiekęs.

Kiek autosporte svarbus yra talentas?

70 proc. rezultato lemia sunkus darbas. Likusius 30 proc. sudaro sėkmė ir talentas. Gabumų galima turėti įvairių – pavyzdžiui, kai matai, kad tave lenkia priešininkai, reikia išlikti ramiam, nespausti, išlaukti varžovų klaidų. Jei pats pradėsi smarkiai spausti, tai gali nepamatyti kokios nors pavojingos vietos. Talentas ir yra suprasti ir pajausti, kaip reikia važiuoti ilgas ar trumpas distancijas. Psichologinė tvirtybė lenktyniaujant yra labai svarbi. Ralio-reiduose visi kažkada susiduria su problemomis, todėl reikia lenktyniauti su galva.

Rokas Baciuška. MCH photography nuotr.

Kiek tavo sporte yra svarbus fizinis pasirengimas?

Lenktynininkai negali turėti didelio raumenyno. Jeigu turėtume didelius bicepsus, tai raumenys greitai „išsipumpuotų“. Galite pastebėti, kad daugelis profesionalių lenktynininkų yra maži, nestambūs ir neraumeningi. Visa esmė yra kardio treniruotės. Mums užtenka bėgimo, plaukimo, pirtelės, o pati geriausia treniruotė yra važiavimas kartingais. Esu suplanavęs vietoje treniruotės sudalyvauti Lietuvos ir Baltijos kartingo čempionato etape Šiauliuose gegužės pabaigoje. Bus labai smagu, o lenktyniaujant reakcija ir kiti elementai sugrįš į maksimalias vietas.

Kaip atrodo tavo metų planas?

Yra lenktynių kalendorius, o dabar po lenktynių Meksikoje bus keturių mėnesių pertrauka. Per tą laiką bandysiu padaryti pramogą žmonėms – netoli Smalininkų radau neblogą karjerą, kur žmonės galėtų atvykti pasimokinti važiuoti bagiais. Ateityje norėčiau įsigyti 3-4 „bagiukus“ ir suteikti žmonėms galimybę pavažinėti su jais. Aš važiuočiau kartu ir racijos pagalba bendraučiau su dalyviais bei jiems patarčiau. Manau, kad tokia pramoga yra reikalinga ir tuo pačiu galėčiau pats „užsidirbti“ duonai. Svarbiausia yra suburti komandą ir turėti legalią vietą.

Rokas Baciuška. MCH photography nuotr.

Kokios yra tavo svajonės autosporte?

Pasvajojant, būkime „biedni“, bet teisingi – autosporto viršūnė yra „Formulė 1”. Tai jau turbūt neįmanoma, nes man jau 23-eji metai, o ir bet kuriam lietuviui tai sunkiai pasiekiama. Tam reikia turėti be proto daug pinigų ir ryšių. Kita, gal kiek realesnė svajonė – už gamyklinę komandą važiuoti pasaulio ralio čempionate (WRC).

Ralio-reidų T4 klasėje, galime sakyti, jau dominuoji pasaulyje. Ar turi planų artimiausiu metu pereiti prie kitos automobilių klasės?

Taip, T4 klasėje jau nebelabai yra ką įrodyti. Dakare tiesiog atsitiko nelaimė ir sėkmė nusišypsojo lenkui. Jeigu pavyks tapti pasaulio čempionu antrus metus iš eilės, tai Dakare T4 klasėje jau tikrai nedalyvausiu. Neturiu ten ką veikti. Yra įvairių minčių, tarp jų – lenktyniauti kitoje klasėje ne tik Dakare. Visgi viskas atsiremia į finansus. Kas čia žino, galbūt kitais metais pasaulio čempionate lenktyniausiu T1+ klasėje. O gal ir T3 arba T2. Noriu lipti laipteliais į viršų ir po truputį suprasti visą specifiką. Dabar jau žinau, kas laukia per 15 dienų  Dakaro ralyje, todėl geriau būsiu 100 proc. pasiruošęs, o ne lipčiau kažkur viena koja, kuomet antra nelabai spėja.

Tekstas: Dominyko Genevičiaus

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Susiję straipsniai

Sekantis straipsnis:

Madingiausi šio sezono kedų modeliai retro gerbėjams

Važiuokite žemyn, kad matyti sekantį straipsnį