Dalintis „Ralio naujokė A. Perminaitė dar šiemet norėtų išbandyti save aukščiausioje lygoje“

Ralio naujokė A. Perminaitė dar šiemet norėtų išbandyti save aukščiausioje lygoje

Pamažu įsibėgėja gegužės 13-ąją Lazdijų rajone ralio sprintu prasidėjęs Lietuvos ralio sezonas. Kaip ir kasmet, šių metų ralio dalyviai varžosi trijose lygose: aukščiausios lygos Lietuvos automobilių ralio čempionate (LARČ), B lygos Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionate (LARSČ) ir C lygos Lietuvos mini ralio čempionate (LMRČ). Viena iš sprinto dalyvių – ralio naujokė Aistė Perminaitė per dviejų metų sportinę praktiką jau spėjo pasiekti puikių rezultatų bei patekti tarp FIA „Rally Star“ Europos čempionato finalisčių iki 26 m. trejetuką. Kokie Aistės ekipažo tikslai šiemet?

Pirmą kartą Aistė varžybose pasirodė 2020 m., turėdama vos metus siekiančią sportinio automobilio vairavimo patirtį. Ir nors vairuotoja tų metų čempionatą vadina „lengvu pasilinksminimu“, mat jos šturmanais buvo autosportu besidomintys ar prijaučiantys draugai, o automobilio variklis kai kuriuose etapuose tesiekė 1,8 l, tais metais LMRČ jai pavyko pademonstruoti pakankamai stabilų tempą bei iškovoti 7 vietą metinėje įskaitoje savo klasėje, o bendroje čempionato įskaitoje – 32 vietą iš 62 ekipažų.

Nuo pat pirmų važiavimų varžybose Aistę lydi jos tėčio įkurto „Auto Moto Parko“ komanda, į kurią įeina visa merginos šeima bei draugai: brolis pasirūpina automobilio paruošimu varžyboms, tėtis – automobilio transportavimu, o draugai fiksuoja varžybų akimirkas bei, žinoma, palaiko ekipažą.

2021 m. A. Perminaitė perėjo varžytis į aukštesnę lygą – LARSČ.

A. Perminaitė ralyje Juodupėje 2022 m. liepos 2 d. LASF nuotr.

„Čia tiek reikalavimai automobiliui aukštesni, tiek nuvažiuoti tenka gerokai daugiau varžybinių kilometrų, o ir pats ralis vyksta kartu su aukščiausia Lietuvos ralio lyga, tad lenktyniaujame tuose pačiuose greičio ruožuose kaip ir geriausi Lietuvos ralistai. Praeito sezono metu teko adaptuoti automobilį pagal įvairias naujoves, taip pat turėjome nemažai techninių gedimų, dėl kurių nepavykdavo pasiekti finišo, todėl etapai, kuriuose pavykdavo finišuoti, ypatingai  džiugindavo“, – pasakoja Aistė.

Viename iš praėjusio sezono LARSČ etapų A. Perminaitės ekipažui pavyko pademonstruoti greičiausiai įveiktą ruožo laiką savo klasėje, nors, anot pašnekovės, ji lenktyniavo su silpniausiu automobiliu. Šiame varžybų etape Aistė iškovojo podiumo vietą ir jaunimo klasėje.

A. Perminaitė. Vytauto Dranginio nuotr.

Tais pačiais metais vairuotoja laimėjo tarptautinio projekto FIA „Rally Star“ Lietuvos merginų įskaitą – A. Perminaitė tituluota greičiausia mergina iki 26 m. Lietuvoje ir gavo kelialapį į šių varžybų Europos finalą. Ten lietuvei pavyko patekti tarp trijų greičiausių Europos merginų iki 26 m.

Šių metų LARSČ A. Perminatės ekipa traktuoja kaip pasiruošimą kitų metų Lietuvos Automobilių Ralio Čempionatui (LARČ), tad mergina teigia, jog didelės įtampos nejaučia.

„Šiame čempionate dalyvauju su nauju šturmanu Kasparu Jančiu. Taip pat pakeitėme senąjį automobilio variklį iš 2 l į 2,8 l. Jau sudalyvavome pirmajame etape ir matome, kad su gerokai galingesniu varikliu susitvarkėme lengviau, negu tikėjomės, bet tobulinti yra ką. Iki kito etapo, kuris vyks rugpjūčio 6 d. Kražiuose kartu su komanda planuojame pašalinti trūkumus ir maksimaliai pasiruošti. Kasparas, debiutavęs savo pirmajame ralyje, nustebino, puikiai susitvarkęs su kelio knyga ir laiko korta, nors stenogramos skaitymą turėsime lengvai „pašlifuoti“, bet panašu, greitu metu galime tikėtis ir dar geresnio rezultato“, – sakė pašnekovė.

A. Perminaitė su Kasparu Jančiu. Vytauto Dranginio nuotr.

A. Perminaitės ir K. Jančio laukia dar trys LARSČ etapai: be minėtojo Kražiuose, ekipažas rugsėjo 10 d. dalyvaus ralyje Elektrėnuose, o spalio 1 d. varžysis etape Utenos rajone. Sportininkė tikisi, kad su kiekvienu etapu galės pademonstruoti greitėjantį tempą ir gerėjantį rezultatą.

„Daugiau susidirbus su Kasparu, neatmetame galimybės galbūt jau šiemet išbandyti vieną etapą LARČ ir „pasilyginti“ su būsimais konkurentais“, – atskleidė vairuotoja.

Tekstas: Karinos Vladičkės
Nuotraukos: Alfonso Rakausko

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Susiję straipsniai

Sekantis straipsnis:

Akrobatinio skraidymo pilotas I. Lobanovas: „Lakūno kūnas nebūtinai turi būti stiprus, bet būtinai turi būti sveikas ir pailsėjęs“

Važiuokite žemyn, kad matyti sekantį straipsnį