Norintiesiems sportuoti mūsų klimato sąlygomis geriausia pasirinkti dviračius, nes net dešimt mėnesių per metus galima važinėtis dviračiais, o didžiausi šios sporto šakos entuziastai jais važiuoja ištisus metus.
„Sportland“ dviračių sezonas prasideda kovo mėnesį. Prekės ženklo vadovas Dmitryʼijus Smirnovʼas sakė, kad tada geriausias laikas pasmalsauti apie siūlomas prekes. Jam dėl darbo ir aistros tenka nuolat domėtis šios sporto šakos naujovėmis, nes kiekvienais metais gamintojai stengiasi kuo nors nustebinti. „Ne visos naujos tendencijos pasiekia mūsų rinką, pavyzdžiui, šiais metais populiarūs elektriniai kalnų dviračiai E-MTB, bet jie labai brangūs. MTB segmente, ypač brangesnių dviračių, nėra didelių pokyčių, madingos vis dar neoninės spalvos tamsiame fone. Peržvelgę pirkimo statistiką, matome, kad kalnų dviračius labiau perka vyrai, o miesto dviračius – moterys. Ypač domimasi vaikams skirtomis transporto priemonėmis“, – sako D. Smirnovʼas. Jis pripažino, kad retai galima pamatyti vyrus, važiuojančius miesto dviračiais, išskyrus vis labiau populiarėjančius stilingus vienos pavaros (single speed) dviračius.
„Fatbike“ niekada nepaves
„Fatbike“ vis dar labai populiarus, nors pasaulyje jis jau ne populiarumo viršūnėje. Šiuo dviračiu galima sėkmingai važinėtis net tik gamtoje laisvalaikiu, bet ir mieste. Tai tvarkingas dviratis, kuris negenda juo kylant į didesnį kalniuką – turi patikimą važiuoklę ir pavarų perjungiklį. Tvirtą „Fatbike“ galima įsigyti už 600–900 eurų“, – sako D. Smirnovʼas.
Italai gamina gerus dviračius
„Sportland“ asortimente rasite dviejų didesnių italų gamintojų „Bottecchia“ ir „Esperia“ dviračius. „Pirmojo gamintojo gaminiai yra brangūs ir dėl savo kokybės dviračių sportininkų aukštai įvertinti, o „Esperia“ modelius galima įsigyti už prieinamą kainą. Už „Bottecchia“ modelius tenka įprastai sumokėti iki 10 000 eurų“, – paaiškino D. Smirnovʼas, bet patarė pasirinkti dviratį pagal savo poreikius: „Nereikia pirkti dviračio, kurio visų galimybių iš tikrųjų niekada nepavyks įgyvendinti.“
Tad einant į parduotuvę jau reikia žinoti, kokio tipo dviračio jums reikia, o visa kita galima palikti specialistui. „Miesto dviratis – gera transporto priemonė, o MTB skirta tiems, kas mėgsta važinėti kalnuotose vietovėse ar dalyvauja varžybose. O gal vertėtų pasirinkti hibridą – puikų abiejų variantų derinį, ypač jeigu ketinate vykti į gamtą ir nežadate varžytis maratone dėl prizinių vietų. Trasą galima įveikti bet kokiu dviračiu. Prakaitas, nuovargis ir patogumas – tai jau kita tema. „Sportland“ parvadėjai išmano technines parduodamų dviračių subtilybes ir puikiai pataria pirkėjams.“
Priedų ir dalių pasaulis
Kalnų dviratis neturi daug priedų, o miesto dviračiui reikia žibintų, atšvaitų, o kai kuriais atvejais ir praktiško bei gražaus dizaino krepšio.
„Vertinamos varžyboms skirtų dviračių tokios savybės kaip patikimumas ir pavarų perjungimo greitis, taip pat svoris, kuris tiesiogiai priklauso nuo medžiagos, iš kurios pagamintas rėmas. Lengvesni dviračiai sveria 8–9 kg, tačiau aukštos klasės sportininkams svarbus kiekvienas gramas. Patogiau važiuoti dviračiu su dviem amortizatoriais. Dviračiai su spyruokliniais, tepaliniais ar oriniais amortizatoriais skiriasi ne tik techninėmis savybėmis, bet ir dideliu kainų skirtumu. Taip pat siūlomi įvairaus dydžio ir formos balnai, vairai, skirtingos stabdžių sistemos, važiuoklės ir pavarų perjungikliai. Iš tiesų, derinių yra be galo daug!“
Šioje dalių gausoje sunku susigaudyti, tačiau klientui nebūtina puikiai orientuotis kasečių ir diskinių stabdžių pasaulyje. „Sportland“ specialistai paaiškins, parodys ir pagal kliento pageidavimą sudarys tinkamą derinį“, – pažadėjo D. Smirnovʼas.
Gerų santykių paslaptis – itin paprasta
Gerus santykius reikia nuolat palaikyti, tad būtina savo draugą dviratį reguliariai atiduoti priežiūrai į mechaniko rankas. „Žiūrėkite, kad grandinė būtų patepta ir padangos pripūstos. Jeigu pats nenorite dviračio tepti, tai padarys specialistas. Sezono metu atsiradusias problemas rekomenduoju geriau pašalinti iš karto, nes vėliau gali tekti gerokai daugiau sumokėti. Sportininkai gerai supranta, kad dviratis starto vietoje visada turi būti kaip naujas. O daugelis sporto mėgėjų, prieš varžybas besilankančių priežiūros bokse, jau seniai turėjo dviratį parodyti mechanikui. Ne visada galima visiems padėti, todėl dviračio priežiūra reikėtų rūpintis reguliariai“, – pataria D. Smirnovʼas.
Šalmas! Šalmas! Šalmas!
Dviratininkas privalo rūpintis savo saugumu. „Šalmas – tai pigiausias gyvybės draudimas, tikrai neverta šio atveju taupyti pinigus!
Jaunesniems kaip 15 metų amžiaus asmenims šalmas privalomas ir manau, kad tai turėtų galioti ir visiems kitiems. Diskusija šiuo klausimu vyksta jau kurį laiką. – nežinau, kaip yra Lietuvoje ir Latvijoje – dėl šio punkto išsiaiškinkite patys.
Nelaimingas įvykis įvyksta netikėtai, įprastai krentama dėl kliūčių kelyje ir dažniausiai sužeidžiama galva. Šalmas – svarbi saugumo priemonė, jį juk nesunku užsidėti. Man neramu dėl dviratininko, kuris važiuoja miesto gatvėmis be šalmo. Aišku, jį reikia dėvėti ir kitur, be abejo, būtinai varžybose. Modelių ir spalvų pasirinkimas „Sportland“ parduotuvėse labai didelis – kiekvienas ras sau tinkamą“, – sako D. Smirnovʼas.
Tekstas: Marta Vasarik