Pernai rudenį suburta pirmoji profesionali lietuviška plento dviračių komanda „Staki–Baltik vairas“. Ne vienam jaunuoliui ji turėtų tapti tramplinu į didįjį sportą.
Naujoji komanda registruota Tarptautinės dviračių sporto sąjungos (UCI) trečiajame divizione („Continental Teams“). Komandos biudžetas – apie 150 tūkstančių eurų.
Komandos pagrindą sudaro jaunimas iki 23 metų. Labiausiai patyrę ekipoje – 2014 metų Lietuvos grupinių lenktynių vicečempionas klaipėdietis Darijus Džervus, 2011 metų pasaulinėse studentų sporto žaidynėse aštuntąją vietą užėmęs uteniškis Martynas Maniušis ir 2014 metų Lietuvos grupinių lenktynių čempionas vilnietis Paulius Šiškevičius. Jie yra atstovavę Belgijos, Naujosios Zelandijos ir Airijos komandoms iš trečiojo UCI diviziono.
„Tikiuosi, atsiradusi komanda prisidės prie didėjančio dviračių sporto populiarumo Lietuvoje, tačiau pagrindinis tikslas – suteikti jaunimui galimybę tobulėti. Talentą turime ne vieną“, – sakė vienas pagrindinių komandos iniciatorių, dviračių sporto entuziastas Deividas Vileniškis.
Geriausias 2015 metų Lietuvos atletas Ramūnas Navardauskas: „Džiugu, kad dviračių sporto pasaulyje pagaliau turime lietuvišką komandą. Puiki idėja. Jaunimui bus nauja paskata susidomėti dviračių sportu.“
„Staki–Baltik vairo“ pirmosios sezono pusės kalendoriuje – UCI kategorijos lenktynės Alžyre, Rusijoje, Italijoje, Maroke, Lenkijoje, Azerbaidžane, Estijoje ir Slovakijoje. Naujosios komandos nariai ketina išbandyti jėgas ir lenktynėse Lietuvoje. „Staki–Baltik vairo“ dviratininkai mina kompanijos „Bianchi“ dviračių pedalus, prieš sezoną jie treniravosi Lietuvoje ir Ispanijoje.
„Esame jauni, ambicingi, norime nugalėti. Sieksime tapti komanda, kuri dirba kaip laikrodis. Puikiai suprantame, kad nugalėti kalnuotose trasose mums sunku, todėl stengsimės pasižymėti lenktynių tarpiniuose finišuose ar laimėti kokį lygumų etapą. Tikiuosi, antroje sezono pusėje jau pasispardysime, parodysime pasauliui, ką galime“, – ambicingus planus dėstė D. Vileniškis.
„Staki–Baltik vairo“ vadovas prisimena, kokio užsispyrimo reikėjo kuriant komandą. „Bandėme startuoti dar užpernai, džiaugiamės, kad antrasis bandymas buvo gerokai sėkmingesnis. Tikimės, tai bus ne vienų ar dvejų metų projektas, norėtume, kad užaugtų naujų navardauskų ir konovalovų, – kalbėjo D. Vileniškis. – Airidas Videika jau pasižymėjo treko varžybose, pernai „Grand Prix Minsk“ lenktynėse jis finišavo septintas ir pelnė šešis UCI reitingo taškus. Labiausiai patyrę komandos nariai yra universalūs dviratininkai, o jaunimas mėgins ieškoti savęs. Tikimės, kad Gintaras Svetikas taps kalnų specialistu.“
„Pradžia bus sunki, esame nauja komanda, turime nemažai jaunų dviratininkų. Stengsimės nustebinti komandiniu žaidimu. Tikiuosi, pavyks pasižymėti, būsime matomi per lenktynių transliacijas. Labai norėčiau, kad po dvejų trejų metų dalyvautume pasaulio čempionato grupinėse lenktynėse“, – teigė komandos sporto direktorius ir treneris Marius Bernatonis. Prieš dvejus metus jis baigė profesionalaus dviratininko karjerą, o pernai jau vadovavo Lietuvos dviratininkų rinktinei pirmą kartą surengtose Europos žaidynėse.
„Staki–Baltik vairo“ komanda – naujas etapas dviračių sporte. Seniai kalbėjome: tai, kad neturime „Continental“ komandos, Lietuvoje yra didžiulė problema. Iki šiol šalies dviračių sporto piramidėje buvo spraga – jaunieji dviratininkai, kuriems nepasisekdavo išvykti į užsienio klubus, neturėdavo kur profesionaliai sportuoti, būdavo priversti ieškotis kito darbo. Dabar dviračių sporto piramidė užpildyta“, – per komandos pristatymą kalbėjo Lietuvos dviračių sporto federacijos (LDSF) prezidentas Romualdas Bakutis.
Ispanijoje keletą kartų su „Staki–Baltik vairo“ komanda treniravosi „Tour de France“ bei „Giro d’Italia“ etapų laimėtojas, praėjusių metų pasaulio čempionato grupinių lenktynių prizininkas Ramūnas Navardauskas. Jis irgi džiaugėsi naujuoju projektu. „Dviračių sporto pasaulyje pagaliau turime lietuvišką komandą. Puiki idėja. Jaunimui bus nauja paskata susidomėti dviračių sportu, – sakė geriausias praėjusių metų Lietuvos atletas. – Komanda smagi, visi draugiški, motyvuoti. Belieka kaupti patirtį ir siekti aukštumų.“
Dviratininkas nemano, kad naujokams bus lengva. „Be abejonės, iš pradžių bus sunku, prireiks pastangų ir laiko, kol projektas išsirutulios, kol pasieksime rezultatų. Bet kai labai nori, daug kas įmanoma. Viskas jų pačių rankose“, – neabejojo JAV elitinei komandai „Cannondale“ atstovaujantis lietuvis. – 18–19 metų dviratininkams niekada nebūna lengva įsilieti į didįjį sportą. Ir pats tokio amžiaus išskirtinių rezultatų neparodžiau, dažnai net nepasiekdavau finišo. Visada gerai, kai komandoje šalia jaunimo yra ir keli patyrę dviratininkai, ne kartą dalyvavę lenktynėse Europos šalyse. Jų patirtis praverčia. Svarbu tuo pasinaudoti.“
„Staki–Baltik vairo“ komandos sudėtis: Martynas Maniušis (26 m.), Darijus Džervus (25 m.), Paulius Šiškevičius (22 m.), Airidas Videika (21 m.), Mykolas Račiūnas (20 m.), Jonas Ališauskas (20 m.), Gintaras Svetikas (19 m.), Venantas Lašinis (19 m.), Jurgis Vainoras Taučius (18 m.). Komandos direktorius – Deividas Vileniškis, sporto direktorius ir treneris – Marius Bernatonis.
Oficiali komandos interneto svetainė – procycling.lt
Tekstas Tomo Gaubio
Nuotraukos Tomo Gaubio ir „Staki–Baltik vairo“