Vienas didžiausių plaukimo reikmenų prekių ženklų „Speedo“ pernai šventė 90 metų jubiliejų. Gilias tradicijas turinčio prekės ženklo istorija atspindi specifinių plaukimo reikmenų atsiradimą ir evoliuciją. „Speedo“ ir plaukimas tarpusavyje taip susipynę, kad „Speedo“ pavadinimas anglakalbiame pasaulyje tapo vyriškų trumpų maudymosi kelnaičių sinonimu.
Viskas prasidėjo nuo į Australiją persikrausčiusio škoto Alexanderio MacRae, kuris naujojoje tėvynėje atidarė apatinio trikotažo gamyklą. Trečiąjį ano amžiaus dešimtmetį plaukimas Australijoje sparčiai populiarėjo. Kai pokyčiai pasiekė aukščiausią tašką, A.MacRae pradėjo gaminti maudymosi aprangą. 1928 m. jis sukūrė savo prekės ženklą „Speedo“ ir pasiūlė rinkai plaukimo aprangą iš sintetinio pluošto, kuris nebetrukdė, o kaip tik padėjo aktyviai plaukti.
„Speedo“ maudymosi apranga tuometiniame konservatyviame pasaulyje suteikė daug peno apkalboms – pečių nedengę triko ar vyrišką maudymosi kostiumą pakeitusios maudymosi kelnaitės tuo metu buvo neįprastas reginys.
Prieš pat Antrąjį pasaulinį karą atsirado bikiniai, kurie tuometiniame pasaulyje sukėlė daug jaudulio ir pasipiktinimo. Australijos paplūdimių inspektoriai iš pradžių uždraudė dėvėti bikinius, tačiau šiuolaikinės maudymosi aprangos pergalingo žygio ilgam sustabdyti nepavyko.
Plaukimas tampa pasauline sporto šaka
Šeštąjį dešimtmetį „Speedo“ tapo didžiausiu prekės ženklu Australijoje, o septintąjį dešimtmetį pradėta plėstis globaliai. Kaip pirmaujantis prekės ženklas, „Speedo“ davė toną visose svarbiausiose plaukimo varžybose ir jo indėlis į plaukimo tekstilės ir vis labiau populiarėjančius plaukimo akinius buvo reikšmingas.
2008 m. Pekino olimpinėse žaidynėse 92 proc. plaukimo medalių buvo laimėta pasitelkus „Speedo“ reikmenis. Visų laikų geriausias olimpietis Michaelas Phelpsas, karjeros viršūnėje varžęsis su „Speedo“ reikmenimis, įnešė savo indėlį ir į plaukimo gaminių plėtrą.
Naujoviškos medžiagos
„Speedo“ pirmieji atėjo į rinką su nailono medžiaga, kuri iki šiol labiausiai paplitusi tarp plaukimo aprangos gamintojų. Be to, jie buvo pirmieji, sukūrę chlorui atsparų „Endurance+“ audinį.
Kuriant sportinę aprangą įkvėpimo semtasi iš ryklių, bendradarbiauta su kosmoso pramone. Visa tai dėl to, kad ir toliau būtų tobulinama plaukimo įranga ir padedama plaukikams siekti naujų rekordų. Nors konkurencija plaukimo reikmenų rinkoje sustiprėjo, „Speedo“ neprarado lyderio pozicijų ir toliau diktuoja toną plaukimo pasaulyje.
„Speedo“ indėlis į projektus
„Speedo“ remia ne vieną projektą, padedantį atkreipti dėmesį į globalias problemas. „Speedo“ jubiliejaus proga ir norėdamas atkreipti dėmesį į vandenynų užterštumą britų mokslininkas ir ilgų nuotolių plaukikas Lewisas Pughas per 50 dienų perplaukė visą Lamanšo kanalą, t.y. 560 km išilgai Anglijos pietinės pakrantės, iš vakarų į rytus.
„Speedo“ pradėjo programą „Swim Generation“, kuri vaikams iš neturtingesnių šalių organizuoja plaukimo kursus. Skendimas – viena dažniausių mirčių priežasčių tarp nelaimingų atsitikimų kategorijos įvykių. Ši programa padeda vaikams pagerinti plaukimo įgūdžius ir sumažinti šią liūdną statistiką.
Tekstas ir nuotraukos: „Speedo“