Atšilus orams, nemažai žmonių grįžta prie pasiilgto malonumo – važinėjimo dviračiais. Ši transporto priemonė vis dažniau pasitarnauja kaip alternatyva automobiliams ar viešajam transportui, bet svarbu nepamiršti, kad šis ekologiškas būdas judėti taip pat reikalauja atitinkamo dėmesio ir atsargumo.
Nemažai žmonių dviračius žiemos metu laikė savo rūsyje ar kitoje nuošalesnėje patalpoje. Prieš kiekvieną naują dviračių sezoną reikėtų įsivertinti dviračio būklę.
„Jeigu su dviračiu nevažiavote visą šaltąjį sezoną ir jis stovėjo apdulkėjęs, patarčiau jį nuvežti dviračių specialistui, mechanikui, kuris jį apžiūrės ir užtikrins jūsų saugų važiavimą prasidėjusiame sezone“, – pataria profesionali Lietuvos dviratininkė Olivija Baleišytė.
Na o tiems, kurie tik dabar nusiteikė lipti ant dviračio, reikėtų neskubėti ir nepulti pirkti gražiausiai atrodančio dviračio artimiausioje parduotuvėje. Dviračiai yra labai skirtingi, todėl reikėtų įsivertinti ne tik savo finansines galimybes, bet ir poreikius.
„Dviračių tipų yra gausybė, bet pagrindinius galima būtų išskirti tris – plento, kalnų ir miesto. Miestui labiausiai tinkantis būtų miesto dviratis, kuris bus nei su per plonomis, nei su per storomis padangomis, dažniausiai dar turintis patogų krepšį priekyje ar gale. Visgi paskutiniais metais nebėra nubrėžtų standartų, kur ir su kokiu dviračiu turėtum važiuoti. Dažnai dviratininkai ir su „plentinukais“ laksto po miestą ar net bando įveikti miškus, kas su siauromis padangomis yra ganėtinai sudėtinga“, – pasakojo O. Baleišytė.
Sportininkė taip pat nepataria dviračius pirkti nespecializuotose parduotuvėse. Geriausia prieš perkant pasikonsultuoti su dviračių specialistu ir tik tada nuspręsti, kokios priemones reikia.
„Kiekvienas daiktas turi savo paskirties parduotuves, taip kad ir dviračius reikėtų įsigyti tik dviračių parduotuvėse. Net jeigu biudžetas neleidžia išlaidauti, aš esu tikra, kad dviračių parduotuvė ras jums tinkantį kainos ir kokybės santykio variantą“, – teigė dviratininkė.
Renkantis miesto dviratį, galima pastebėti nemažą kainų diapazoną. Visgi paties dviračio parametrų yra labai daug, o didesnė kaina paprastai reiškia didesnį komfortabilumą bei saugumą.
„Renkantis plentinį dviratį, reikėtų pradžiai įsivertinti savo biudžetą, nes dviračių kainos gali svyruoti nuo kelių šimtų eurų iki tūkstančių. Dviračiai skiriasi savo rėmu, jis gali būti pagamintas iš aliuminio ar karbono. Ratams galioja tas pats. Kuo daugiau karbono, tuo dviratis bus lengvesnis ir brangesnis, – aiškino O. Baleišytė. – Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į visą komplektą, kokios firmos yra pavaros ir pan. Jeigu norite jaustis ant dviračio komfortiškai ir nejusti skausmų po ilgesnių važiavimų, nuoširdžiai rekomenduočiau apsilankyti pas „Bike-Fit“ specialistą, kuris ne tik parinks tinkamą balnelį, bet ir nustatys visus dviračio parametrus pagal jūsų tikslus bei atras optimaliausią patogumo lygį“.
O. Baleišytė, kuri yra pasiekusi nemažai pergalių lenktyniaudama treke, o šiuo metu atstovauja profesionaliai Kazachstano plento dviračių komandai, pati Lietuvoje naudojosi specialisto paslaugomis vienoje iš „Bike-Fit“ studijų, kur nusistatė sau tinkamą sėdėseną ir nuo tos akimirkos džiaugiasi laiku, praleidžiamu ant dviračio.
Važinėjant su dviračiu mieste, reikia nepamiršti laikytis kelių eismo taisyklių, naudotis dviračių takais. Miestuose gyvenimas yra intensyvus, todėl atidumas yra būtinas.
„Pati svarbiausia taisyklė – niekur nevažiuokite be šalmo. Šalmai išgelbėja gyvybę daug dažniau nei galite pagalvoti. Važiuojant mieste, nepamirškite, kad ir jūs turite gerbti kitus eismo dalyvius, saugoti save ir kitus. O tiems, kas žada važiuoti naujais, dar nematytais keliais, patarčiau būti itin atidiems, nes nežinosite, kur jūsų gali laukti duobė ar iškilusi medžio šaknis“, – pridūrė O. Baleišytė.
Tekstas: Dominyko Genevičiaus
Asmeninio archyvo nuotraukos