Pasaulio ralio-reidų čempionas keturračių klasėje lietuvis Laisvydas Kancius savo mylimiausią transporto priemonę priverstas šiek tiek atidėti į šalį. To priežastis – keturračių klasės panaikinimas Dakaro ralyje.
Nepaisant to, L. Kancių kitų metų pradžioje vėl bus galima išvysti sunkiausiose pasaulio lenktynėse, tik jau kitokiame amplua – jis tapo patyrusio Lietuvos lenktynininko Ginto Petraus šturmanu. Dar viena įdomi sportininko patirtis – dalyvavimas Lietuvos funkcinio sporto čempionate Druskininkuose.
Apie prabėgusią vasarą, naujus planus ir ateitį jis papasakojo „Sportlandmagazine.lt“:
Kiek sporto turėjote šią vasarą?
Nuo pačio ralio sporto esu atitrūkęs – darbai ir visa kita, bet fizinę formą palaikau nuolat. Tai „Crossfit‘as“, tai dar kažkas mane lydi kasdien.
Kuo jus sudomino funkcinis sportas ir pats Lietuvos čempionatas?
Tai buvo kolegų, su kuriais sportuoju kiekvieną dieną, iniciatyva. Jie funkciniu sportu užsiima profesionaliai, o aš tik mėgėjiškai. Visgi jie mato, kaip aš dirbu treniruotėse, kokius rezultatus rodau ir liepė man važiuoti į čempionatą. Neturėjau kur dingti (šypsosi, – red. past.). Džiaugiuosi, kad tai išbandžiau. Kas čia žino, gal Lietuvos čempionate sudalyvausiu ir ateityje.
Ar patiko šis dar gana jaunas sportas? Kokią matote funkcinio sporto ateitį Lietuvoje?
Sunkioji atletika mano gyvenime užėmė nemažą dalį, tik buvo apleista kokių 15 metų. Dabar, galima sakyti, grįžtu prie to paties. Man patiko Lietuvos čempionatas ir visa šio sporto bendruomenė. Lietuvos čempionatas buvo labai aukšto lygio, tuo tikrai norisi pasidžiaugti. Būtent dėl to manau, kad dar grįšiu.
Kalbant apie Dakaro ralį, ar greitai priėmėte sprendimą tapti G. Petraus šturmanu?
Kai keturračiai buvo išbraukti iš Dakaro ralio programos, buvau linkęs bent metus pailsėti, bet taip išėjo, kad sulaukiau net kelių pasiūlymų iš lietuvių ir užsieniečių būti šturmanu. Plano sėsti už vairo ir kažką vairuoti neturėjau, nes tam reikalingas didelis biudžetas ir t.t. Nesinorėjo savęs apkrauti biurokratiniais dalykais. Galiausiai turėjau rinktis iš kelių pasiūlymų ir viskas susidėliojo taip, kad pasirinkau važiuoti su Gintu.
Ar labai nuliūdino žinia apie keturračių išėmimą iš Dakaro ralio? Juolab, kad tapote pasaulio čempionu.
Kad keturračių nebeliks Dakaro ralyje mes, sportininkai, žinojome jau keletą metų. Tai nebuvo žinia iš giedro dangaus. To viešinama nebuvo, bet kalbama buvo jau senai. Žinoma, kad buvo liūdna, nes keletą metų dar tikrai būčiau palenktyniavęs keturračiais. Ypač norėjosi pasitaisyti po šių metų Dakaro, kuris nebuvo pats sėkmingiausias. Bet yra kaip yra. Dėl to per daug nesigraužiu. Kažkas baigiasi, kažkas prasideda iš naujo.
Kaip vyks pasiruošimas Dakaro raliui? Kiek jis skirsis nuo to, koks būdavo lenktyniaujant keturračiu?
Žinoma, kad pasiruošimas bus visiškai kitoks. Nežinomybės ir jaudulio tikrai yra, nes komandoje važiuoji jau ne tik pats už save. Atsiranda atsakomybė dėl geresnio bendro komandinio rezultato. Kažkokio specialaus pasiruošimo neturiu, nes paprasčiausiai tam nėra laiko. Visgi, manau, kad mano navigaciniai gebėjimai yra tikrai geri, vien dėl milžiniškos patirties. Dėl to čia nelabai yra ką treniruoti. Žinoma, reikia lenktynių, kad galėtume išbandyti komandinį komunikavimą. Tą padarysime Maroko ralyje ir to tikrai užteks.
Tekstas: Dominyko Genevičiaus