Nike yra vienas populiariausių sportinių drabužių gamintojų pasaulyje, kurį daugybė gerai žinomų visuomenės atstovų pristato kaip puikų. Nike ir NBA bendradarbiavimas yra teigiamas žingsnis į priekį, padėsiantis populiarinti žaidimą visame pasaulyje.
Žingsnis į pažangą
Nacionalinė krepšinio asociacija (NBA) ir Nike 2015 m. liepą oficialiai paskelbė apie būsimą aštuonerių metų trukmės bendradarbiavimą. Jis prasideda nuo 2017–2018 m. sezono starto, jo metu Nike tampa išskirtiniu aprangos gamintoju ir tiekėju bei pirmuoju partneriu, kurio logotipas atsiduria ant žaidybinių komandų marškinėlių.
Nike jau yra buvęs NBA pasaulinės rinkodaros partneris, bet su naująja bendradarbiavimo sutartimi kompanija išplečia galimybių spektrą. Sutartyje nurodoma, kad Nike turi teisę kurti ir gaminti „Authentic“, „Swingman“, „Warm-up“ bei „Shooting“ kategorijų aprangas, kurios taip pat bus prieinamos ir krepšinio gerbėjams.
NBA komisaras Adamas Silveris šią bendradarbiavimo sutartį apibūdino kaip naują komercinės industrijos struktūros paradigmą ir pabrėžė „Nike“ pagalbą siekiant užtikrinti žaidimo populiarumo plėtrą visame pasaulyje, naudoti naujausių technologijų aprangas, kurti ir tobulinti kitus su šiuo žaidimu susijusius gaminius. „Mūsų aprangos yra naujasis standartas, užtikrinsiantis ryšį tarp didžiausių šio žaidimo sirgalių ir NBA komandų bei jų žaidėjų. Nike dar sykį perkėlė krepšinį į naują lygį, pristatydama pažangiausius marškinėlius visoje sporto industrijoje“, – teigė A.Silveris.
Nike prezidentas Markas Parkeris kalbėdamas apie naują bendradarbiavimo etapą neslėpė savo džiaugsmo ir vilčių: „Mes esame be galo laimingi, galėdami iš visų jėgų pasidalyti savo globaliu tinklu, inovacijomis ir kūrybingumu su NBA ir kartu auginti žaidimą taip, kaip tą sugeba tik Nike.“
Prekės ženklo savininkas tikisi, kad pasaulinio tobulėjimo strategija bus sėkminga ir turės teigiamą įtaką tiek Nike, tiek NBA.
Bendradarbiavimas su Nike neapsiribos tik vyrų krepšinio lyga, prie jo prisideda WNBA (moterų NBA) ir NBA plėtojimosi lygos, dalyvavimas įvairiuose renginiuose ir projektuose, tarp kurių NBA Visų žvaigždžių rungtynės, naujokų birža ir „Global Games“ varžybos, vykstančios už JAV ir Kanados ribų.
Nike išklauso ir sukuria
Kurdami 2017/2018 metų NBA sezonui skirtas sportines aprangas Nike atsižvelgė į įvairaus lygmens atletų, tarp jų ir dabartinių NBA žaidėjų, nuomones. Su jų pagalba buvo atlikti įvairus testai, skirti aprangų kokybei nustatyti ir rasti tobulintinas vietas. Testų tikslas buvo patikrinti judesius, termoreguliaciją ir tinkamumą, naudojant skaitmeninį kūno nuskaitymą.
„Psichologinis pranašumas, įgyjamas turint kokybiškas aprangas yra neįkainojamas. Faktas, kad Nike, kurdami naująsias NBA aprangas, įsiklausė į mūsų visų įžvalgas bei pastabas yra išties iškalbingas. Aš labai laukiu naujojo sezono starto, nes aprangos puikiai priglunda ir aš jaučiuosi labai patogiai“, – sakė NBA superžvaigždė Kyrie Irvingas.
NikeConnect – būk arčiau, sužinok daugiau
NikeConnect yra nauja išmanioji programėlė, kuri vartotojams padeda gauti norimą informaciją apie mėgstamą žaidėją ir/ar komandą. Panaudojus naujausias technologijas, pirmą sykį yra įmanoma pasiekti NBA informacijos klodus per aprangą. Tam tereikia tik NBA marškinėlių, išmaniojo telefono ir NikeConnect programėlės.
Kaip tai veikia?
1. Įsigyk naujuosius NBA marškinėlius, turinčius NikeConnect sąsają;
2. Atsisiųsk NikeConnect programėlę į išmanųjį telefoną;
3. Aktyvuokite programėlę;
4. Sujunk marškinėlius su programėle, naudodamas telefoną bei specialią NFC mikroschemą, kuri yra po NikeConnect logotipu;
5. Prisijunk prie savo NikePlus paskyros ir gauk daugybę įvairiausios informacijos.
NikeConnect programėlę nuo rugsėjo 29 dienos galite atsisiųsti iš nike.com/nba, nbastore.com, Nike ar NBA komandų parduotuvių portalų. Programėlė veikia iOS11 (iPhone 7 ir naujesniuose) ir Android (prietaisuose, turinčiuose NFC fukciją) operacinėse sistemose visame pasaulyje.
https://www.youtube.com/watch?v=E60ryjNqkZQ
Krepšinio bateliai su komandos logotipu
Nike KD 10 tampa pirmuoju Nike krepšinio batu, turinčiu ir NBA, ir Kevino Duranto komandos Golden State Warriors logotipus. Tai yra pirmasis atvejis, kuris turėtų tapti precedentu – Nike sudarius 8 metų sutartį vis daugiau žaidėjų norės pasipuošti komandos regalijomis. KD 10 „Numbers“ pažymi ne tik asmeninį puikų Duranto pasiekimą – 2017 NBA Finalo serijos MVP, bet ir komandos mantrą „kartu mes esame stiprūs“ ir Warriors spalvas – ryškiai baltas Flyknit batviršis su logotipu ant liežuvėlio (NBA logotipas ant kitos kojos liežuvėlio). Bato padas yra peršviečiamas ir jame matosi abstraktūs Warriors dizaino motyvai, kaip ir vidinėje bato dalyje.
Tekstas – Deividas Maconka
Nuotraukos – Nike ir NBA