Dalintis „Nauja snieglenčių sporto disciplina atgaivino Motiejaus Morausko karjerą“

Nauja snieglenčių sporto disciplina atgaivino Motiejaus Morausko karjerą

Vienas geriausių Lietuvos snieglentininkų Motiejus Morauskas 2022 metais sustabdė savo aktyvią sportinę karjerą ir atrodė, kad didžiausi tarptautiniai renginiai jau liko praeityje. Visgi šiame sezone jį vėl galima išvysti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o to priežastis – atgimusi „Rail Event“ rungtis.

„Važinėti po užsienio varžybas prieš keletą metų nustojau dėl įvairių priežasčių – menko federacijos palaikymo, psichologinio spaudimo. Į varžybas vykdavau vienas – be trenerių, be nieko. Taip ir nutrūko karjera, pradėjau dirbti paprastus darbus, bet snieglentės niekada nepaleidau. Visada šį sportą mylėjau ir, manau, mylėsiu“, – „Sportlandmagazine.lt“ sakė M. Morauskas.

„Rail“ rungtis yra visiškai kitokia nei olimpinės akrobatinio nusileidimo („Slopestyle“) ir „didžiojo šuolio“ („Big Air“) disciplinos. „Rail Event“ varžybose snieglentininkai atlieka triukus ant įvairių konstrukcijų kuriame nors sniego parke. Čia sportininkai startuoja vienu metu ir turi tam tikrą laiką demonstruoti savo sugebėjimus bei kūrybiškumą.

Motiejus Morauskas

„Rail Event“ rungtis šiemet įtraukta į Europos varžybų kalendorių, todėl tai sudomino M. Morauską ir jis vėl aistringiau ėmė žiūrėti į aktyvų sportą. Anksčiau ši disciplina būdavo organizuojama kaip parodomoji įvairiuose dideliuose renginiuose arba vykdavo tik komerciniai turnyrai.

Sportininkai yra vertinami už triukų sudėtingumą, nusileidimo švarumą ir kūrybingą perėjimą nuo vieno elemento prie kito. Tai įdomi rungtis tiek dalyviams, tiek žiūrovams dėl didelės triukų įvairovės ir drąsos.

„Man toks varžybų formatas yra arčiausiai širdies ir jis geriausiai parodo, apie ką yra snieglenčių sportas. Dėl to labai susidomėjau šiomis varžybomis. Visada norėdavau save pratestuoti pasaulinėje rinkoje. Be to, dabar po varžybas keliauju ne vienas, o su draugu Pauliumi Janušu. Kai kuriose varžybose prisijungia ir Kajus Oškutis. Tai suteikia daugiau malonumo ir noro sudalyvauti renginiuose“, – kalbėjo M. Morauskas.

Tarptautinė slidinėjimo federacija (FIS) planuoja, kad „Rail“ rungtis galėtų ateityje tapti olimpine. Pirmasis žingsnis link to – Europos taurės varžybų atsiradimas. Iš viso Europos taurę sudaro keturi etapai. Pirmasis iš jų vyko gruodžio mėnesį Hagoje (Nyderlandai), kur M. Morauskas užėmė devintąją vietą.

„Į šias varžybas vykau nečiuožinėjęs apie keturis mėnesius, tik Druskininkuose šiek tiek pasportavau likus porai dienų. Į Nyderlandus vykau labiau iš idėjos. Kvalifikaciniame etape sekėsi labai neblogai, likau penktas ir buvau labai laimingas. Pavyko patekti į pagrindinį etapą, kuris vyko Hagos centre, viename didžiausių parkų, įrengtų būtent šioms varžyboms. Galima sakyti, kad tai buvo viena iš svajonių sudalyvauti tokiame renginyje. Pusfinalyje ne viskas pavyko, padariau keletą klaidų, bet kaip pirmose tarptautinėse varžybose po tokios ilgos pertraukos, tai tikrai likau savimi patenkintas“, – pasakojo snieglentininkas.

Motiejus Morauskas

„Rail“ rungtis išties atspindi pačią snieglenčių sporto kultūrą. Kaip teigė M. Morauskas, tai yra viena iš pirmųjų snieglenčių sporto judėjimo atšakų. Užtenka susirinkti su draugais, turėti kokį nors nedidelį vamzdį, pasistatyti garso kolonėlę ir čiuožinėti per tą vamzdį. O kad būtų smagiau, su draugais galima ir pasivaržyti.

Beje, tokiose varžybose neretai nebūna jokių keltuvų ar net laiptų. Sportininkai nusileidžia, atlieka triukus, patys užsilipa atgal ir vėl leidžiasi. Teisėjai tam tikro laiko tarpą stebi visus dalyvius ir vertina jų pasirodymus.

M. Morauskas šiemet ketina sudalyvauti likusiuose trijuose Europos taurės etapuose – Šveicarijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje. Sportininkas mano, kad organizatoriai po šio sezono įvertins šios rungties patrauklumą bei potencialą ir gali būti, kad ateityje „Rail Event“ atsiras Pasaulio taurės bei planetos pirmenybių programose.

Tekstas: Dominyko Genevičiaus
Nuotraukos: LNSA 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Susiję straipsniai

Sekantis straipsnis:

Ryškiausi sausio sandoriai: ką rinkoje nuveikė Europos klubai?

Važiuokite žemyn, kad matyti sekantį straipsnį