Po treniruočių stovyklos Valensijoje pilnai suformuota pirmąkart istorijoje prie „The Ocean Race“ starto linijos stosianti Lietuvos „Ambersail 2“ komanda. Kapitono Roko Milevičiaus vedamai jaunai Lietuvos įgulai teks ne tik lenktyniauti su penkiais stipriais konkurentais, bet ir, jūroje bei vandenyne buriuojant savaitę ir daugiau be kranto, susidurti su netikėtais stichijos iššūkiais. Įgulos sudėtyje – ir dvi Ukrainos buriuotojos, padėsiančios skleisti „Ambersail 2“ komandos nešamą pagalbos Ukrainai žinutę. Pirmasis išmėginimas komandos laukia jau sausio 8 dieną įvyksiančiose In-Port Race lenktynėse Alikantėje.
Komanda nacionaliniu pagrindu – investicija į Lietuvos buriavimo ateitį
Pasak komandos kapitono, olimpiečio ir kol kas vienintelio Lietuvos buriuotojo plaukusio pilną ratą aplink pasaulį „The Ocean Race“ lenktynėse R. Milevičiaus, šios varžybos komandai, kuri turės su pajėgiais konkurentais varžytis atviroje jūroje ir Atlanto vandenyne bei kelias dienas įvairiausiomis sąlygomis lenktyniniu režimu buriuoti būdami toli nuo krantų, bus milžiniškas iššūkis tiek fizine, tiek technine ir taktine prasme.
Siekiant auginti jaunąją Lietuvos buriuotojų kartą ir ruošti juos jūriniam lenktyniniam buriavimui, net 5 iš 10 Lietuvos komandos narių tapo itin jauni Lietuvos buriuotojai, turintys nemažai sportinio, bet kiek mažiau – jūrinio buriavimo patirties.
„Mes dabar juos įmetam į patį aukščiausią lygį, į „The Ocean Race“ varžybas ir jaunimui tai yra tikrai labai didelis iššūkis. Sąlygos yra sunkios, laiko turime nedaug, informacija, kurią jie turi įsisavinti ir pradėti taikyti yra plati. Bet didžiausias iššūkis ir pamoka, kurią jie turi išmokti – atsakomybės prisiėmimas. Kiekvienas jų turi susipažinti su savo pozicija taip gerai, kad galėtų už ją prisiimt pilną atsakomybę ir mes, kaip komanda, galėtume jais pilnai pasitikėti“, – apie didžiausius iššūkius ir tikslus, ties kuriais komanda dirba kasdien pasakoja R. Milevičius.
Tarp jaunųjų buriuotojų, patekusių į „Ambersail 2“ komandos sudėtį – jau „The Ocean Race Europe“ jūrinio buriavimo patirties sėmęsi Domantas Juškevičius, Deimantė Jarmalavičiūtė, taip pat naujai prisijungę Jonas Drąsutavičius, Martin Volkovicki, Martynas Karpavičius.
„Jausmas tikrai nerealus. Šiose varžybose sudalyvauti, manau, nori kiekvienas buriuotojas ir tai daryti su Lietuvos vėliava man yra didelė garbė. Manau ir aš, ir visi komandos nariai atiduosime maksimumą savo jėgų, stengsimės nepavesti komandos draugų ir darysime tai, ką galime geriausiai“, – teigia jauniausias komandos narys Jonas Drąsutavičius, kuriam 18 metų sukaks tik 2023 metų birželio mėnesį.
Sudėtingą ir galingą jachtą Lietuvos buriavimo jaunimui perprasti padės bei savo patirtimi dalinsis ne tik kapitonas, bet ir komandos pamainos vadas ir vairininkas Saulius Pajarskas bei jūrinio buriavimo patirties turintis Lenkijos buriuotojas Wiktor Kobryn.
Komandoje – ir dvi Ukrainos buriuotojos
„Ambersail 2“ pasauliui nešamą žinutę su kvietimu prisidėti prie karo siaubiamos Ukrainos atstatymo padės skleisti ir dvi prie komandos prisijungusios Ukrainos buriuotojos: perspektyvi olimpinės ILCA 6 jachtų klasės buriuotojas Sofiia Naumenko bei komandine „Platu 25“ klasės jachta aktyviai buriuojanti Anastasia Kolesnichenko.
„Aš labai džiaugiuosi prisijungusi prie Lietuvos komandos. Dabar dedu visas pastangas pilnai suprasti ir prisiminti visas mano pozicijai laive priskiriamas pareigas ir veiksmus. Be galo įdomu patirti, kaip vyksta profesionalus komandinis darbas buriavime. Mano pagrindinis tikslas – padaryti viską, ką galėsiu geriausio dėl komandos, o kartu – sugerti kiek įmanoma daugiau komandinio buriavimo patirties“, – teigė jaunoji Ukrainos sportininkė, kuri, nepaisant įvykių jos šalyje, šiemet antrą kartą iš eilės iškovojo pergalę Europos taurės varžybų įskaitoje ILCA 6 klasėje.
Pasak S. Naumenko, „Ambersail 2“ komandos prisiimta misija bendradarbiaujant su V. Zelenskio įsteigta paramos Ukrainai platforma UNITED24 padėti skleisti žinutę pasauliui apie įvykius Ukrainoje.
„Šių varžybų metu daugybė žmonių galės apie tai išgirsti ir galbūt skirti pinigų mano šalies atstatymui. Esu labai laiminga, kad Lietuvos komanda nusprendė vykdyti tokį projektą“, – teigė S. Naumenko.
Pirmasis iššūkis In-Port Race lenktynėse – jau sausio 8 d.
Pirmasis startas Lietuvos komandos laukia jau sausio 8 d., 15:00 val., kai jie drauge su kitomis penkiomis VO65 klasės jachtomis susirungs trumpose, sportiškose ir dinamiškose In-Port Race lenktynėse Alikantėje.
Būtent į šį startą dabar sukoncentruotas visas komandos pasiruošimas – tiek pastangos paruošti laivą trumpai, bet intensyviai, sportiškai distancijai, tiek kiek įmanoma labiau nušlifuoti komandinį darbą, kad įtemptose lenktynėse visi manevrai vyktų greitai, tiksliai ir sklandžiai.
Sausio 15 d. komanda startuos pirmajame ilgajame „The Ocean Race“ VO65 įskaitos etape Alikantė-Žaliasis Kyšulys.
Iš viso VO65 klasės jachtos turės susirungti trijuose ilguosiuose etapuose (Alikantė-Žaliasis Kyšulys, Aarhusas-Haga, Haga-Genuja) ir keturiuose In-Port Race lenktynėse skirtinguose regatos miestuose (Alikantėje, Aarhuse, Hagoje, Genujoje). Šis „The Ocean Race“ formatas skirtas specialiai VO65 klasės jachtoms ir vadinamas „The Ocean Race VO65 Sprint Cup“. Tuo tarpu 5 IMOCA klasės jachtų įgulos, taip pat startavusios Alikantėje sausio 15 dieną, plauks tradicinį pilną „The Ocean Race“ ratą aplink pasaulį.
Lietuvos buriuotojų sąjungos informacija