Norint tinkamai paruošti dviratį ateinančiam sezonui, derėtų tuo pasirūpinti dar iš rudens. „Sportland“ techninės įrangos vadybininkas Rapolas Žinevičius išskiria tris esmines taisykles, kurios, atėjus pavasariui, padės išsaugoti sveiką dviratį: išvalyti, sutepti, padėti sausoje vietoje.
Atėjus naujam sezonui, jeigu dviratis buvo tinkamai „užmigdytas“ žiemai, gali tekti tik pripūsti padangas ir sutvirtinti mazgus! Žinoma, patikrinti kaskart verta ir kitas dviračio dalis, kurios kartais tiesiog susidėvi:
stabdžių kaladėlės – jas keisti reikia priklausomai nuo to, kaip ir kiek yra važinėjama dviračiu. Kartais stabdžių kaladėles dviratininkai keičia ir kelis kartus per sezoną, o kai kuriems jos nesusidėvi ir per kelis sezonus. Bet kokiu atveju, patikrinti verta.
grandinė – ja svarbu pasirūpinti dar prieš žiemą, t.y. nuplauti ir sutepti skystu tepalu, o sutepus būtina nuvalyti, kitaip grandinė per žiemą rinks dulkes ir taps nefunkcionali.
šviesos – jos privalo veikti! Rekomenduojama, kad tiek priekinės, tiek galinės dviračio šviesos važiuojant būtų įjungtos bet kuriuo paros metu, t. y. ne tik sutemus.
guoliai – juos reikia tikrinti dviračių servise, nes defektai guoliuose pasijunta tada, kai būna per vėlu taisyti. Guolius iš rudens galima irgi sutepti, tačiau jokiu būdu ne grandinei skirtu skystu tepalu. Guoliams naudojamas tirštas tepalas!
mazgai ir padangos – svarbu patikrinti visus dviračio mazgus: tai yra toks pat svarbus pasiruošimo naujam sezonui darbas, kaip ir padangų pripūtimas.
Pačiam ar servise?
Žinoma, tokį patikrinimą ir minimalų remontą galima atlikti namuose, tačiau norint sutaupyti laiko ir nervų, rekomenduojama nuvaryti dviratį į servisą, kur juo bus profesionaliai pasirūpinta. Tiesa, vertėtų tai daryti kiek anksčiau, nei prasideda dviračių sezonas dėl savaime suprantamų priežasčių – eilių.
Mėgėjui dviratinininkui dviračio paruošimas naujam sezonui servise kainuos apie 15 EUR, o profesionalui, kuris per sezoną dviračiu nukeliauja daugybę kilometrų, – apie 60 EUR (kainos jau su naujomis detalėmis).
Beje, Rapolas teigia, kad dviratis po serviso dažnai būna geresnės būklės nei iš gamyklos, nes transportuojant gamyklinį dviratį iš šalies į šalį gali atsilaisvinti tam tikros detalės ir pan.
SAUGUMAS! Rapolas primena, kad paruošus dviratį saugiai važiuoti naująjį sezoną, svarbu nepamiršti ir asmeninio saugumo – dviratininko šalmas kelyje yra būtinas!
Tekstas: Sportland Magazine
Nuotraukos: Bottecchia