Šiais laikais dauguma klubų „lenktyniauja“ dėl didesnio fanų skaičiaus ar trokštamo įsigyti futbolininko, tačiau nė vieno iš šių tikslų nepavyktų įgyvendinti be didelio kiekio pinigų. Didžiausią finansavimą komandos gauna iš kiekvieną sezoną ant marškinėlių besipuikuojančių kompanijų, o sandoriai siekia šimtamilijonines sumas.
Pirmą kartą Europoje rėmėjų pavadinimai ant rungtynių aprangos atsirado dar 1973-aisiais Vokietijoje, kai alkoholinio gėrimo „Jägermeister“ logotipą ant marškinėlių patalpino Braunšveigo „Eintracht“ ekipa. Futbolo tėvynėje Anglijoje pirmieji rėmėjai atsirado vos po trejų metų – tuo metu keletą tūkstančių eurų siekusį sandorį pasirašė aštuntoje pagal pajėgumą lygoje vis dar rungtyniaujantis „Kettering Town“ klubas ir vietos padangų įmonė.
Per keturiasdešimt metų rėmėjų svarba ir uždirbamų pinigų kiekis spėjo išaugti, tad pristatome šiuo metu daugiausiai iš reklamos uždirbančius futbolo klubus (nurodytos pinigų sumos uždirbamos per vienerius metus):
„Paris Saint-Germain“
Marškinėlių gamintojas: „Nike“ – 22 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Emirates“ – 27 mln. eurų
Turino „Juventus“
Marškinėlių gamintojas: „Adidas“ – 24 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Jeep“ – 18 mln. eurų
„Manchester City“
Marškinėlių gamintojas: „Nike“ – 16 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Etihad Airways“ – 54 mln. eurų
„Liverpool“
Marškinėlių gamintojas: „New Balance“ – 35 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Standard Chartered“ – 41 mln. eurų
„Barcelona“
Marškinėlių gamintojas: „Nike“ – 38 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Qatar Airways“ – 39 mln eurų
Londono „Arsenal“
Marškinėlių gamintojas: „Puma“ – 41 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Emirates“ – 41 mln. eurų
Londono „Chelsea“
Marškinėlių gamintojas: „Adidas“ – 39 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Yokohama Rubber“ – 54 mln. eurų
Miuncheno „Bayern“
Marškinėlių gamintojas: „Adidas“ – 64 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Deutsche Telekom“ – 32 mln. eurų
„Manchester United“
Marškinėlių gamintojas: „Adidas“ – 101 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Chevrolet“ – 76 mln. eurų
Madrido „Real“
Marškinėlių gamintojas: „Adidas“ – 148 mln. eurų
Pagrindinis rėmėjas: „Emirates“ – 32 mln eurų
Viena keisčiausių kada nors futbolo klubą rėmusių kompanijų – „Columbia Pictures“ ir jos sumanymas 2003-2005 metais reklamuoti naujai pasirodysiančius filmus ant Madrido „Atletico“ marškinėlių.
Tekstas: Lauryno Puikio
Nuotraukos: Getty Images ir Soccer Mania