Praėjus gražiausioms metų šventėms darbo savaitę „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda pradėjo oro uoste. Vienuolika komandos narių priešpiet pakilo iš Vilniaus oro uosto Stambulo link, po šešių valandų pertraukos ten laukia skrydis link Džidos miesto Saudo Arabijoje – ten komanda nusileis vidurnaktį. Nors Dakaro ralio startas bus duotas tik pirmąją Naujųjų metų dieną, likus mažiau savaitei iki jo komandos laukia dar daug užduočių: technikos atsiėmimas, administracinės bei techninės komisijos ir automobilio testai.
Prieš išskrisdamas į savo dešimtąjį, jubiliejinį Dakarą, komandos pilotas Benediktas Vanagas nedaugžodžiavo ir paklaustas, kaip jaučiasi minėjo, jog tai jam jau tampa natūrali gyvenimo dalis: „viduje yra neišvengiamybės jausmas. Tai reiškia, kad mes, kaip kariai, turime misiją ir kurią privalome įgyvendinti. Aišku, kad turime padaryti geriausia, ką galime. Mes padarysime viską, o kaip sekėsi žinosime tik sausio keturioliktą dieną“.
Sportininkas taip pat prisimena neeilinį pasiruošimą artėjančioms sudėtingiausioms planetos lenktynėms. „Iki paskutinės minutės fanus laikėme nežinioje. Bet ir patys dėl Europoje sutrūkinėjusių logistinių grandinių neturėjome atsakymų. Jau esu minėjęs, kad komandos planai kartais per dieną keisdavosi 3–4 kartus. Esame išmokę nesakyti to, kuo nesame tikri. Paskutinės „Black Hawk“ atnaujinimui reikalingos detalės į komandos bazę atvyko tik gruodžio viduryje, būtent tada ir atsakėme į daugelį klausimų“, – pasakojo Benediktas Vanagas.
Benediktui Vanagui vis dar priklauso Baltijos šalių rekordas Dakaro ralyje – 2019 metais jis finišavo vienuoliktoje vietoje, o 2021 metais – vienuoliktoje, tad tikslai aukšti ir šiemet. Pilotas pasakojo, kad jau trečius metus iš eilės drauge važiuojantis šturmanas Filipe Palmeiro iš vakaro atvyko į Vilnių ir į Džidą vyksta drauge su visa komanda. Prieš išskrendant į Saudo Arabiją ekipažo nariai turėjo trumpą susitikimą ir aptarė ateinančių kelių savaičių iššūkius bei žingsnius, kuriuos reikės atlikti pirmiausia.
Vos atvykus – pasiruošimo darbai
„Antradienio rytą komandos laukia serviso ir medija technikos atsiėmimas, vėliau „Black Hawk“ bus pristatytas į bivaką, kuriame turės būti galutinai paruoštas techninėms ir administracinėms patikroms“, – pasakojo „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos vadovas. Benediktas Vanagas dar neturėjo progos vairuoti atnaujinto bolido, todėl dar iki starto ekipažas siekia spėti kuo daugiau ištestuoti automobilį kopose bei susipažinti su jo naujomis charakteristikomis.
T1+ klasę Dakaro organizatoriai patvirtino tik šių metų antroje pusėje, reaguodami į dalyvių skundus dėl nelygiavertės kovos tarp visais, bet mažais ratais varomų visureigių ir palyginti mažų, bet didelius ratus turinčių bagių itin akmeningose Saudo Arabijos trasose. Naujasis visureigis turi 5 coliais didesnius ratus (37 coliai vietoje buvusių 32 colių). Nuo 280 mm iki 350 mm padidėjusią pakabos eigą, kuri leis automobiliui važiuoti stabiliau nei iki šiol. Kitas ryškiai matomas pokytis – automobilio plotis. Į abi puses jis praplatėjo 30 centimetrų iki 2,3 metro. Tiesa, vertinant jo pranašumus, kuriuos gavo su minėtais patobulinimais, T1+ klasės automobilio specifikacijoje numatytas ir vienas apsunkinimas – bolidas turi sverti ne mažiau nei 2000 kg, o tai yra net 150 kg daugiau nei ankstesnė „Black Hawk“ versija.
Artėjantis Dakaras bus pirmasis, kuriame startuos naujos klasės T1+ klasę atitinkantys automobiliai. Skaičiuojama, kad naujus arba atnaujintus šios klasės bolidus turės daugiau nei dešimt ekipažų. Didžioji dalis jų – „Toyota GR DKR Hilux“. Prieš atsisveikindamas su komanda ir gerbėjais Lietuvoje Benediktas Vanagas sakė, kad konkurencija bus didžiulė, bet Dakare niekada kitaip nebuvo ir būti negali – tai viena didžiausių priežasčių, kodėl komanda ten vyksta.
Benediktui Vanagui tai bus dešimtasis startas Dakaras. Ta proga jam bus suteiktas simbolinis legendos statusas. Komandos šturmanas Filipe Palmeiro važiuos jau šešioliktąjį kartą. Gruodžio 30–31 dienomis vyks administracinės ir techninės patikros. Dakaro ralio startas – sausio 1 dieną. 2022 metai lietuviams bus rekordiniai. Lenktynėse planuoja pasirodyti iki šiol didžiausias skaičius ekipažų – 10. Iš viso dalyvių laukia 12 greičio ruožų arba 8099 km, iš kurių, 4252 km – įskaitiniai.
Tekstas: pitlane.lt