Dalintis „5 Nike modeliai, kuriuos turėtų žinoti visi avalynės gerbėjai“

5 Nike modeliai, kuriuos turėtų žinoti visi avalynės gerbėjai

1972 metais atsiradęs „Nike“ prekės ženklas – tai įvairių kategorijų išskirtinė sportinė avalynė: nuo bėgimo ir krepšinio iki pačių paprasčiausių sportinių batelių. Kompanija, aštuntojo dešimtmečio pradžioje iškovojusi lyderės ir novatorės vardą, pozicijų sportbačių pramonėje neužleidžia ir dabar. Anuomet tokia avalynė daugiausia buvo skirta bėgioti, tačiau ši samprata labai pasikeitė – sportiniai bateliai tapo ne tik svarbiausia sporto preke, bet ir mados aksesuaru.

Apžvelkime penkis žinomiausius, spalvingą kompanijos istoriją atspindinčius „Nike“ sportinių batelių modelius, iki šiol randamus parduotuvių lentynose. 

1. „Air Force 1“

nike-air-force-ko%e2%95%a0aige-uuem1

1982 metais „Nike“ ėmė prekiauti dizainerio Bruce’o Kilgore’o modeliuotais „Air Force 1“. Tai pirmieji krepšinio bateliai, kuriuos gaminant pradėta taikyti „Nike Air“ technologija. Kompanija jau buvo panaudojusi ją bėgimo bateliams „Tailwind“, bet pritaikyti krepšinio avalynei pasirodė kur kas sudėtingiau, nes pastaroji kategorija nepateko į didžiausių „Nike“ prioritetų sąrašą. Tačiau, vos pasirodę lentynose, „Air Force 1“ pateisino lūkesčius ir užkariavo krepšinio aikšteles. Batelių pavadinimas, kaip galima spėti, – užuomina į Jungtinių Valstijų prezidentą gabenantį lėktuvą „Air Force One“. Prieš atsirandant „Air Force 1“, viršutinė visų aukštaaulių krepšinio batelių dalis buvo standartinio tiesaus kirpimo, bet B. Kilgore’as nutarė jiems suteikti daugiau lankstumo ir, įkvėptas žygio batų „Approach“, pasirinko įžambiai sukirptas kulno detales. Jos padėjo išgauti norimą plastiškumą ir patikimai įtvirtinti žaidėjo koją.

„Air Force 1“ tapo pirmaisiais retro stiliaus sportiniais bateliais. 1986 metais kompanija šį modelį vėl paleido į prekybą, ir tai buvo precedento neturintis žingsnis – šiais laikais tai galbūt nieko nenustebintų, bet anuomet grąžinti gaminį, kuriuo nebeprekiaujama, atrodė visiška beprotybė.

Taigi, matydami „Air Force“ pavyzdį, galime drąsiai teigti, kad gal legendos ir gimsta, o ne yra pagaminamos, bet tam reikia nemažai laiko.

2. „Roshe“

sp14_ya_roshe_grp

Kai 2012 metais Dylanas Raaschas sukūrė „Roshe Run“, jie greitai tapo geidžiamiausiais „Nike“ bateliais. Jau pirmą dieną paprastas jų dizainas ir įkandama kaina pavergė pirkėjų širdis. Tačiau ar kada susimąstėte, iš kur kilo šių populiarių sportbačių pavadinimas? D. Raaschas norėjo išlaikyti kuo paprastesnį dizainą, o paprastumas jam siejosi su dzenbudizmu, todėl nutarė modelį pavadinti zenbudizmo meistro Rōshi vardu. Dėl teisinių priežasčių „Nike“ teko pakoreguoti rašybą, tačiau tarimas liko toks pat.

Kuriant „Roshe“ buvo parengta 16 skirtingų pado variantų, viršutinė dalis keista daugiau nei 50 kartų, kol sutarta dėl galutinės batelio išvaizdos. Paprasti „Roshe“ dizaino elementai pasiskolinti iš japoninių sodų: padų raštas primena brastos akmenis, o „Iguana“ spalvų paletė – baltas uolienas ir samanas. Šiuo metu „Nike“ siūlo daugiau nei 15 skirtingų „Roshe“ variacijų. Šie bateliai net turi daugiau nei 250 000 sekėjų savo instagramo paskyroje (@Nikerosherun).

3. „Huarache“

sp16_nsw_sb50_nike_air_huarache_run_prm_na_womens_laydown_011234

„Nike Huarache“ serija – tai žymiausio „Nike“ dizainerio ir tikros legendos Tinkerio Hatfieldo kūrinys. Sukurti tokio stiliaus batelius jį įkvėpė vandenslidžių sportas. T. Hatfieldui taip patiko vandens slidžių batams naudojama neopreno medžiaga, kad nutarė kai kurias savybes „pasiskolinti“ modeliuodamas „Huarache“. Pirmą sykį šis modelis pristatytas 1991 metais, o geriausiai jį apibūdina oficialios reklamos kampanijos šūkis: „Bateliai, apnuoginti iki pat pagrindų“. Vos pasirodę prekyboje „Huarache“ buvo bėgimo bateliai, tačiau netrukus ši kategorija tapo per ankšta ir jie virto kasdiene avalyne. Neilgai trukus televizijoje juos avėjo Jerry Seinfeldas, Michaelas Johnsonas juos demonstravo TV reklamose – ir tai tapo tradicija.

Pats modelio pavadinimas taip pat gali didžiuotis spalvinga istorija. Tai ispaniškas žodis, reiškiantis „sandalą“, avėtą ikikolumbinėje Amerikoje. Pradžioje juos darydavo iš odos, tačiau vėliau padus pakeitė senų padangų guma. Kurį laiką aštuntajame dešimtmetyje tokius sandalus avėdavo bėgimo basomis entuziastai. Tad nieko keista, kad net šiomis dienomis sportiniai bateliai „Nike Air Huaraches“ mėgstami dėl koją tvirtai apgaubiančios, stabilios ir neagresyvios formos.

4. „Air Max 95“

Prieš 21 metus prekyboje pasirodę bėgimo bateliai „Air Max 95“ sukėlė didžiulę permainų bangą tuometinėje sportbačių rinkoje. Šiems iki tol nematytiems bateliams sukurti „Nike“ pasikvietė Sergio Lorenzo, jau turintį patirties modeliuojant teniso ir treniruočių avalynę bei trokštantį įnešti naujų vėjų bėgimo apavo kategorijoje (tada sportbačių rinkoje dominavo krepšiniui skirti „Nike“ gaminiai, tad krepšinio bateliai užgožė bėgimo modelius). Sukurti „Air Max 95“ S. Lorenzo įkvėpė žmogaus anatomija – dizainas atspindi jo raumenis ir stuburo slankstelius. Galutinis projektas – raumenų skaidulų ir audinių įkvėpta, iš kelių sluoksnių sudaryta viršutinė bato dalis ir stuburą primenantis pado siluetas. Spalvų gamą nulėmė erozijos išėstų uolienų koloritas.

Tuo metu dizainas sukėlė prieštaringų nuomonių, pirmasis prototipas net neturėjo „Nike“ logotipo. Galiausiai, norėdamas dar labiau pabrėžti batelių išskirtinumą, S. Lorenzo pridėjo nediduką logotipą, tačiau pagal „Nike“ dizainą visiškai netipiškoje vietoje. Toks drąsus stilius greitai tapo neatsiejama jaunimo kultūros dalimi ir visų atpažįstamu simboliu. Reperiai Gucci Mane’as ir Danny Brownas paminėjo šiuos sportbačius savo dainų tekstuose, o vėliau daugybė garsenybių (Eminemas, Busta Rhymesas, LeBronas Jamesas) tapo „Air Max 95“ gerbėjais.

5. „Pegasus“

„Nike“ vadovo Marko Parkerio žodžiais, pirmųjų batelių „Nike Pegasus“ kūrimo procesas 1983 metais prasidėjo kaip paprasta misija: „Sukurti visiems tinkamus sportinius „Air Pegasus“ batelius už prieinamą kainą“. Tiesą pasakius, juos modeliuojant dalyvavo pats M. Parkeris. Modelio pavadinimą, be abejo, įkvėpė graikų mitologija (didingas sparnuotas arklys), ir tai yra ilgiausiai gyvuojantis „Nike“ sportinių batelių stilius. „Pegasus“ atnaujinami beveik kasmet jau daugiau nei tris dešimtmečius nuo pat pasirodymo prekyboje, ir būtent šie bateliai tebėra pagrindinė bėgimo reikmenų prekė. Nors šiame modelyje taikomos vis naujesnės technologijos, „Pegasus“ išsiskiria grynomis linijomis ir paprastumu.

Naujausioje batelių versijoje „Nike Air Pegasus 33“, be prie kulno esančių „Zoom Air“ pagalvėlių, papildomos „Zoom Air“ pagalvėlės atsirado priekinėje pado dalyje. Patobulinta pagalvėlių sistema užtikrina dar didesnį „Pegasus“ plastiškumą, prisitaikymą prie kojos ir veržlumo pojūtį įveikiant ilgas distancijas.

Visai neseniai „Pegasus“ stabilumą ir veržlaus lengvumo pojūtį įvertino olimpinių žaidynių ir pasaulio čempionato aukso medalių laimėtojas lengvaatletis Mo Farahas.

Tekstas: Liisos Ennuste
Nuotraukos: Nike

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Susiję straipsniai

Sekantis straipsnis:

Kaip sportinė apranga tapo madinga

Važiuokite žemyn, kad matyti sekantį straipsnį