Su pavasariu į gatves ir parkus grįžta kedai. Pradedame ciklą straipsnių apie šį – vieną svarbiausių – madingo žmogaus atributų. SPORTLAND sporto ir laisvalaikio avalynės ekspertas ir guru Deividas Maconka papasakos mums apie šių metų kedų mados tendencijas, naujoves, prekės ženklus ir rinką apskritai.
Ar kas nors pranoks Adidas NMD?
Adidas NMD buvo populiariausi 2016 metų kedai, kurių buvo išleista daugiau nei 100 versijų. Ar pavyks jiems išlaikyti šį populiarumą ir 2017 metais? Adidas jau pristatė naująją versiją, tačiau tik pirkėjai nuspręs, ar jiems neatsibodo šie bėgimo įkvėpti, bet laisvalaikiui skirti bateliai. Vis dėlto didžiausią „grėsmę“ NMD ateičiai kelia kitų prekinių ženklų „kopijos“, įkvėptos NMD sėkmės. Nike jau pristatė Lunarcharge, turintį labai panašią batelio istoriją ir tikslinę grupę, o visi kiti prekiniai ženklai ieško būdų panaudoti savo paveldą ir, jį atnaujinus, pritaikyti šiuolaikiniam laisvalaikio avalynės pirkėjui. Darosi ankštoka, tačiau NMD vis dar karalius ir tik laikas parodys, ar teks užleisti sostą.
Ar 2017 bus tie metai, kuomet kiekvienas norintis galės įsigyti Yeezy?
Adidas teigia norintys artimiausiu metu atidaryti Yeezy dedikuotą parduotuvę, ir tai, žinoma, padėtų išpildyti Kanye Westo duotą pažadą suteikti galimybę visiems norintiems įsigyti jo kedus. Nėra aišku, ar Adidas pristatyts absoliučiai naują batelių liniją ar tiesiog pradės gaminti didesnius Yeezy Boost kedų kiekius, bet tai jau judėjimas reikiama linkme.
Lietuvoje šiuo metu yra 3 originalios Yeezy Boost batelių poros ir keli tūkstančiai pirktų iš aliexpress.com :-).
Kas taps pirmuoju Yeezy avinčių atletu NBA?
Yeezy jau pamėgino savo sėkmę NFL lygoje, tačiau didelių baudų išsigandę atletai atsisakė rizikuoti žaisti su Yeezy batais. NFL tebegalioja griežtos spalvų ir gamyboje naudojamų medžiagų taisyklės, tad lyga suskubo bausti joms nusižengusius atletus.
NBA lyga yra gerokai liberalesnė ir krepšininkai turi teisę patys pasirinkti, ką avėti. Nickas Youngas jau išmėgino Yeezy Boost 750 batelius ant parketo, bet kas taps pirmuoju apsiausiančiu krepšiniui skirtus Yeezy?
Ar sugebės New Balance grįžti į sėkmės kelią?
Pastarieji keletas mėnesių New Balance buvo labai sunkūs dėl prekės ženklo išsakyto palaikymo naujajam JAV prezidentui Donaldui Trumpui. Naujojoje Anglijoje įsikūręs kedų prekės ženklas išreiškė palaikimą D. Trumpo ryžtui grąžinti gamybą į JAV ir sukurti daugiau darbo vietų. New Balance yra vienintelis prekės ženklas vis dar atliekantis visus gamybos procesus Amerikoje, tačiau susilaukė labai stiprių kirčių tiek socialinės, tiek įprastinės medijos kanaluose. Internetas garsėja trumpa atmintimi, o New Balance ir toliau gamina gerus batus, tad vienintelis klausimas: kiek trumpa bus pasipiktinusiųjų atmintis?
Ar Under Armour gali būti “kieti”?
Kuomet kalba pasisuka apie pardavimus batų kategorijoje, Under Armour neturi didelių problemų. Pinigų srautą generuoja tokie atletai, kaip NBA naudingiausias žaidėjas Stephas Curry ar NFL SuperBowl laimėtojas Tomas Brady. Tačau kai kalbama apie tikrąją įtaką jaunimo pasirinkimams, Under Armour vis kažko pritrūksta.
Prekės ženklas stengiasi įgytį vertę ir vardą tarp sneakerheadų išleisdami prabangią Curry batelių versiją ir atidarydami savo zonas tokiuose kedų butikuose kaip Concepts. 2017 metais bus iššūkių. Kompanija juda tinkama linkme, bet svarbiausia yra užtikrinti natūralų pirkėjų augimą. Jokiais būdais nesimeilinti per jėgą! Bendradarbiavimas su mados dizaineriu Timu Coppensu turėtų garantuoti reikiamas pataisas ir stipriau pastūmėti į priekį.
Ar žmonės norės avėti Lebron 14 batelius?
Nike krepšinio departamentas išgyveno sunkius metus, o garsiausias vardas LeBronas Jamesas turėjo perdaryti savo batelių liniją, nes pardavimai buvo gerokai prastesni nei ankstesnių versijų. Nike, palyginus su LeBron 13, sumažino batelių kainą 25$ ir sklinda gandai, kad įkvėpimo pasisėmė iš 2016 metų Complex Metų Batelio titulą laimėjusio Acronym x Nike Air Presto. LeBronas ir Cavaliers sieks apginti savo NBA čempionų karūną, bet ar pajėgs karalius patvirtinti savo statusą ir kedų pasaulyje?
Ar Air Force 1 taps populiariausiais 2017 metų kedais?
Nike Air Force 1 niekada nebuvo „pasitraukę“, tačiau pastaruoju metu buvo prislobęs jų kaip TŲ batelių statusas, kuriuo jie didžiavosi prieš 10-15 metų. Buvo daugybė nelabai nuo pirmųjų versijų nutolusių leidimų, tačiau galiausiai visi buvo parduodami su didelėmis nuolaidomis. Todėl kuomet Nike pradėjo ruoštis 35 batelio jubiliejui (kuris bus šiemet), apie tai žinojo tik nedaugelis ir tik 2016 metų gale visi prabilo apie Air Force 1. Mat metų pabaigoje buvo išleisti Special Forces Air Force 1, pakortotinai išleisti Linens iš 2001 metų kolekcijos ir daugybė kitų su pasaulio miestais susietų batelių leidimų. Žinant, kad šiemet yra Air Force 1 gimtadienis, Nike tikrai paskandins rinką puikiais naujais leidimais. Bet ar jie bus perkami? Jei taip, tai tikrai pakeis kedų kultūros vagą.
Ar Jordan prekinis ženklas pajėgs pranokti 2016 metų Air Jordan XI “Space Jam” pardavimus?
Kaip žinome, kad gruodį bus Kalėdos, taip ir lengva nuspėti, kad šventiniu laikotarpiu bus išleidžiami Air Jordan XI bateliai. Taip įvyksta nuo 2008 metų, o 2016 metai kol kas buvo sėkmingiausi su Space Jam priešakyje. Tai buvo taip įspūdinga, kad prekės ženklui bus be galo sunku tai pranokti net ir su tokiais 2017 metų leidimais kaip Air Jordan XXX1, Air Jordan IX ar Air Jordan 1. Peršokti 2016 metus atrodo praktiškai neįmanoma.
Ar NBA Visų Žvaigždžių Savaitgalis taps nusivilimu?
NBA Visų Žvaigždžių Savaitgalis yra diena, kurios metu visi atletai būna papuošti naujausiomis aprangomis ir naujausiais kedais, o žiūrovai apsirengia madingiausiais gatvės stiliaus drabužiais.
NBA sprendimas persikelti iš Šarlotės į Naująjį Orleaną dėl Šiaurės Karolinos diskriminuojančių įstatymų gali turėti neigiamos įtakos visam renginiui. Jau sklinda gandai, kad daug suplanuotų renginių yra koreguojami arba atšaukiami. Belieka tikėtis, kad tai neturės jokios įtakos naujų batų madų pristatymui.
Tekstas: Sportland Magazine
Nuotraukos: gamintojų